Tiedote 29.11.2024: 90 000 päivittäistä ostosta – tuoreiden salaattiaterioiden suosio mullisti kasvisten käytön Suomessa

Kasvisten runsas syöminen ei ole perinteisesti ollut suomalaisten vahvuus. Muutosta parempaan on kuitenkin viime vuosina tullut. Tuoreet salaattiateriat tekivät näyttävän sisääntulon kauppojen hyllyille vuonna 2010, kun Fresh Servant Oy lanseerasi Hetki-salaattibrändin. Siitä asti ne ovat osaltaan vieneet ruokailutottumuksiamme terveellisempään suuntaan. Tuoreet ja laajassa mittakaavassa valmistetut salaattiateriat toivat kasvikset ihan uudella tavalla kaikkien ulottuville. Kymmenessä vuodessa salaattiateriat nousivat jo ruokakauppojen TOP 3 ostetuimman valmisruoan joukkoon. Tuoreita salaattiaterioita ostetaan joka päivä noin 90 000 kappaletta.

Uudet ravitsemussuositukset korostavat kasvisten, hedelmien ja marjojen merkitystä terveellisessä ruokavaliossa. Tuoreet salaattiateriat ovat auttaneet suomalaisia ottamaan tärkeitä askeleita kohti näitä tavoitteita.

Tuoreita salaattiaterioita syödään enemmän kuin koskaan ennen

Tuoreiden salaattiaterioiden ilmestyminen ruokakauppojen hyllyille ei ainoastaan helpottanut terveellisten valintojen tekemistä, vaan se myös muutti suomalaisten ruokailutottumuksia merkittävästi. Ne nousivat nopeasti ostetuimpien valmisruokien joukkoon ja vakiinnuttivat paikkansa osana arjen aterioita.

  • Tämä osoittaa, että suomalaiset ovat valmiita tekemään arjessaan terveellisiä valintoja, kun ne ovat helposti saatavilla ja vaivattomia. Salaattiaterioiden suosio on konkreettinen esimerkki siitä, miten suomalaiset ovat parantaneet ruokailutottumuksiaan. Olemme ylpeitä siitä, että tuotteemme ovat olleet tukemassa tätä, kertoo Fresh Servant Oy:n toimitusjohtaja Sami Haapasalmi.

Suomi on monta askelta edellä Ruotsia

Suomessa tuoreiden salaattiaterioiden valmistus on kehittynyt merkittäväksi elintarviketeollisuuden osa-alueeksi. Tämä erottaa Suomen esimerkiksi Ruotsista, jossa vastaava teollisuus ei ole yhtä pitkälle kehittynyt. Suomi onkin edelläkävijä salaattiaterioiden tuotannossa, mikä kuvastaa elintarviketeollisuuden kykyä vastata kuluttajien muuttuviin tarpeisiin.

  • Emme pelkästään täytä suomalaisten lautasia tuoreilla ja ravitsevilla aterioilla, vaan haluamme myös asettaa standardeja koko elintarvikealalle tehokkuuden, laadun ja vastuullisuuden osalta, kertoo Haapasalmi.

Suomessa syödään yli 32 miljoonaa salaattiateriaa vuodessa

Fresh Servant Oy, salaattiaterioiden markkinajohtaja Suomessa, on ollut keskeisessä roolissa suomalaisten ravitsemuksen parantamisessa tarjoamalla monipuolisia ja helposti saatavilla olevia salaattiaterioita, jotka tukevat terveellisiä ruokailutottumuksia. Yrityksen tunnetuimmat brändit, kuten Hetki-salaatit ja SalaattiMestari-salaattibaari, ovat auttaneet lisäämään kasvisten kulutusta suomalaisten ruokavaliossa.

  • Suomessa syödään yli 32 miljoonaa tuoretta salaattiateriaa vuodessa. Salaattiateriat ovat muuttaneet kauppojen hyllyt ja mullistaneet sen, miten suomalaiset mieltävät valmisruokien roolin terveellisessä ruokavaliossa, kertoo Haapasalmi.

Fresh Servant Oy:llä on Pohjois-Euroopan modernein salaattiateriatehdas. Tuotantoa yhtiöllä on Pedersöressä, Seinäjoella ja Lapualla. Nämä strategisesti sijoitetut toimipisteet varmistavat tuotteiden tuoreuden, saatavuuden ja tehokkaan jakelun joka puolelle Suomea.

Kuvat:
Sami Haapasalmi, Fresh Servant Oy, toimitusjohtaja


Lisätietoja:
Sami Haapasalmi, Fresh Servant Oy, toimitusjohtaja, puh. 044 781 2430, sami.haapasalmi@fresh.fi

Fresh Servant Oy on vuonna 1995 perustettu voimakkaasti kasvava ja kehittyvä elintarvikealan yritys. Olemme markkinajohtaja kuluttajapakatuissa salaateissa. Tunnetuimmat brändimme ovat Hetki–salaatit ja SalaattiMestari–salaattibaari. Vuonna 2022 liikevaihtomme kasvoi yli 80 M euroon. Toimipisteet meillä on Pedersöressä, Seinäjoella ja Lapualla. Yrityksessä työskentelee tänä päivänä noin 550 henkilöä lähes 40:stä eri maasta.